Ďalší rekord.
Microsoft odprezentoval svoje finančné výsledky za Q2 FY22, teda za obdobie, ktoré sa začalo mesiacom október a skončilo mesiacom december 2021. A Redmondská spoločnosť pokračuje v spanilej jazde, pretože za tento kvartál vyprodukovala tržby vo výške 51,7 miliardy dolárov, čo je medziročný nárast o 20%.
Čistý zisk spoločnosti bol vo výške 22,2 miliardy (medziročné navýšenie o 24%), čo len tak mimochodom znamená, že pri súčasnom tempe Microsoft zarobí späť 67,8 miliardy, ktoré dal za kúpu Actvision Blizzard ešte predtým, ako sa celá transakcia právne dokončí.
Keď sme už pri Activision Blizzard, tak táto kúpa nebola vo finančných výsledkoch spomenutá, no to je prirodzené, nakoľko sa udiala až v Q3 FY22.
- Čo sa týka Xbox divízie, tak tá zažila suverénne najlepší kvartál svojej histórie s tržbami vo výške 5,43 miliardy dolárov, čo je medziročné navýšenie o 8%.
- „Xbox content and services“ čo je skupina, ktorá zahŕňa všetok predaný softvér a predplatné Xbox Game Pass narástla o 10% za čo môžu hlavne predaje first-party hier a predplatné Xbox Game Pass, ktoré vykompenzovali pokles predaja third-party hier, kde môžeme napríklad zaradiť slabšie predaje Call of Duty: Vanguard či Battlefield 2042.
- Tržby z predaja Xbox hardvéru medziročne narástli o 4% za čo môže vysoký dopyt po Series X/S konzolách.
- Xbox divízia tak za kalendárny rok 2021 dosiahla tržby vo výške 16,26 miliardy a ide tak o prvý rok, kedy bola presiahnutá hranica 16 miliárd.
- Podľa odhadov a výšky tržieb predaja Xbox hardvéru (1,58 miliardy) sa predpokladá, že Series X/S konzoly predali počas Q2 4,4 milióna konzol a celkovo sa tak Xbox Series X/S dostali na hranicu 12,8 milióna predaných konzol.
In Summary:
— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) January 25, 2022
– Xbox Series X|S sell in is now over 12m (Estimate)
– Xbox Game Pass subscriptions are over 25m
Fun Fact: If you add Xbox revenue + projected Activision Blizzard revenue you get $24.9 billion for 2021. Not that MS recognises this revenue or the deal is closed yet. pic.twitter.com/fqZjO17ys7
- Microsoft očakáva v Q3 (január-marec) rast v „jednotkách percent,“ no hardvér bude stále obmedzený ponukou a rýchlosťou, ako bude Microsoft Series X/S konzoly vyrábať.