Čo sme sa dozvedeli?
Vydavateľstvo Activision Blizzard odprezentovalo svoje finančné výsledky za štvrtý kvartál a aj keď išlo o celkom chudobnú prezentáciu, tak predsa sme sa dozvedeli niekoľko dôležitých informácií. Mimochodom, prezentácia bola chudobná, lebo po nej chýbal tradičný konferenčný hovor s investormi kvôli nedávno ohlásenej akvizícii vydavateľstva Microsoftom.
- Tržby Activision Blizzard za celý kalendárny rok dosiahli rekordnú úroveň 8,8 miliardy dolárov, čo je nárast oproti 8,1 miliardám v roku 2020. Na druhej strane však tržby vo štvrtom kvartáli medziročne klesli z 2,4 na 2,1 miliardy dolárov.
- Podiel viny na tom nesie Call of Duty: Vanguard, ktorý sa predával horšie ako Black Ops Cold War. Ďalším vinníkom je Warzone, ktorý hralo menej hráčov ako v rovnakom období v minulom roku.
- Activision potvrdil, že tohtoročné Call of Duty má na starosti štúdio Infinity Ward.
- Blizzard zas pracuje na novom obsahu pre Warcraft, Overwatch 2 a Diablo IV a taktiež aj na novej značke (pravdepodobne nová survival hra o ktorej sme informovali).
- Activision Blizzard však aj napriek tomu vygneroval prevázkovú maržu na úrovni 32% za kvartál a 37% za celý kalendárny rok.
- Activision, Blizzard a King hry majú 371 miliónov aktívnych užívateľov mesačne.
Ak zrátame nedávno prezentované tržby Xboxu a Activision Blizzard, tak by to dokopy dávalo 25,08 miliardy dolárov čo by vyšvihlo Xbox divíziu približne na súčasnú úroveň tržieb PlayStation divízie. Samozrejme, toto je hypotetický graf, pretože obchod ešte nebol uzatvorený.
Here’s a fun thought experiment (for me):
Microsoft Gaming (Xbox) revenue in 2021 was $16.28 billion.
Activision Blizzard revenue in 2021 was $8.80 billion.
If you were to theoretically add them together, you get $25.08 billion.
But that’s not the full story, see next tweet: pic.twitter.com/K6IZNeYLEw
— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) February 3, 2022