Dáva to zmysel?
Máme tu ďalšie kolo boja spoločností Microsoft a Sony, kde sa Microsoft snaží tváriť, že Call of Duty je vlastne ničím a že ostane na všetky platformy a kde sa Sony snaží tváriť, že Microsoft je diabol, ktorý sa snaží zničiť Sony a zobrať Call of Duty z PlayStation platforiem. Viac v článku nižšie.
V stanovisku pre regulačný orgán CMA vo Veľkej Británii sa Microsoft snaží opäť presvedčiť zúčastnených, prečo nedáva absolútne žiaden finančný zmysel urobiť z Call of Duty exkluzivitu. Použil na to zaujímavý graf. A ním technicky potvrdil, že The Elder Scrolls VI je naozaj plánovaný ako Xbox exkluzivita.
Tento graf má názov „Stylised relationship between value of exclusivity and size of game.“ V tomto grafe sa nachádzajú tri skupiny hier. V jednej skupine sa nachádzajú hry Psychonauts 2 a Fallout 76. U nich podľa Microsoftu nemá exkluzivita zmysel, pretože ide o menšie hry s menším publikom a menšou komunitou.
Druhou skupinou sú hry ako Starfield, Redfall, ktoré spadajú podľa Microsoftu do kategórie nových herných značiek a „stredne veľkých hier“ s neistým publikom. Tie sú podľa Microsoftu často určené pre jedného hráča (čiže nie multiplayerové) a preto v ich prípade dáva exkluzivita zmysel.
V tretej kategórii sú podľa Microsoftu hry, ktoré sú „masovými produktmi“ a tie majú rozsiahle online komunity presahujúce zariadenia. Tam spadá Minecraft, ktorý mimochodom tiež vlastní Microsoft a ktorý zostal multiplatformový, a taktiež aj Call of Duty. Pri týchto „sériách“ podľa Microsoftu nedáva exkluzivita absolútne žiaden zmysel.
Podstatnou informáciou je to, že Microsoft radí The Elder Scrolls VI do druhej kategórie, čím nepriamo potvrdil, že vydanie The Elder Scrolls VI sa na PlayStation konzoly neplánuje. Čo nie je až také veľké prekvapenie.