Svetlé zajtrajšky.
Xbox za sebou nemá úplne ideálny rok 2022. Odklady hier Starfield a Redfall spôsobili akútny nedostatok väčších exkluzivít a aj keď tie menšie vydané dopadli skvelo, tak predsa ide o menšie hry, ktoré nepredávajú konzoly. Reflexiu za rokom 2022, výhľady na 2023 a ďalšie informácie prezradil šéf Xboxu Phil Spencer v rozhovore pre IGN.
O tajnom vydaní Hi-Fi Rush
„Áno, zdá sa, že tentoraz to fungovalo naozaj dobre. Nie je to vec, ktorú by sme robili často. Bol to nápad tímu. Hrali hru, mali dobrý pocit z dátumu uvedenia na trh a z niektorých prvých signálov o kvalite a povedali si: "Hej, bola by to jednoducho zábava. Bolo by jednoducho zábavné, keby sme to mohli spustiť počas Developer Direct a povedať: "Zahrajte si to teraz."" Tak sme sa do toho pustili.“
„Takže keď som sa pozerl na [Tango Gameworks]... a sledoval som, ako sa vyvíjala za posledných pár rokov, som naozaj spokojný s tým, kam sa dostala. Podarilo sa im do hry dostať niekoľko dobrých licencovaných skladieb. Hra je naozaj zábavná a jedinečná a myslím si, že jej vzhľad je jednoducho úchvatný. Bol to dobrý mix. Bol som spokojný s rozmanitosťou všetkých hier, s obsahom, ktorý sme mali, so skvelými hrami, ktoré sme mali v rámci Developer Direct, a myslím, že Hi-Fi Rush sa rozhodne ukazuje ako jeden z vrcholov prezentácie, čo je pekné.
O tlaku kvôli nedostatku hier v roku 2022
„Myslím, že interne je to trochu iné, pretože samozrejme vieme, že máme Developer Direct, vieme, aký obsah vytvárame, už teraz vieme, čo budeme robiť v júni v našej prezentácii. Ale naším záväzkom voči fanúšikom je, že musíme mať stabilné vydávanie skvelých hier, ktoré si ľudia môžu zahrať na našej platforme, a to sme v roku 2022 bezpochyby neurobili dostatočne. A v zásade je to na mne. Ja som šéfom podniku.“
„Záväzok, ktorý máme voči našim zákazníkom, aby sme naďalej dodávali skvelé hry, beriem vážne, tímy ho berú vážne a rok 2022 bol na hry príliš slabý. Takže sa tešíme, že sa môžeme vrhnúť na rok 2023, mať Developer Direct. Z hier, ktoré sme ukazovali, som mal naozaj dobrý pocit. A potom aj s vedomím, že Starfield je hra, ktorú budeme môcť vyzdvihnúť v jej vlastnej show a potom jednoducho začať rok 2023 s dobrým impulzom, a ako ste povedali, myslím, že sme to potrebovali.“
O roku 2023 pre Xbox
„Váham, či mám predbiehať uvedenie na trh, pretože viem, že v komunite je istá únava z toho, že hovoríme: "Hej, počkajte, počkajte." Takže to bol jeden z dôvodov, prečo bolo pekné, že sme mohli vydať Hi-Fi Rush počas prezentácie, aby sme ukázali, že to dokážeme. A na veci ako Pentiment, ktorý vyšiel v novembri, sa pozerám ako na naozaj kvalitnú hru, ale musí toho byť viac. A keď sa pozriem na Minecraft Legends, keď sa pozriem na Redfall, pozriem sa na prácu, ktorú robíme na Forza Motorsport, na jednu z mojich obľúbených franšíz, na Elder Scrolls Online, na veci, ktoré sme ukázali, myslím si, že bolo pre nás dôležité ukázať hry, ukázať dátumy.“
„Viem, že sa objavili otázky týkajúce sa dátumu v prípade Forza Motorsport, pretože sme práve odhalili rok. Každý by mal vedieť, že práve kvalita, ktorú Turn 10 vkladá do Motorsportu, ak sa pozriete historicky, bude aj v tejto hre. To je vec, ktorá je v prvom rade najdôležitejšia, a my vyjdeme s dátumom, nepochybne, keď budeme trochu bližšie. Chceli sme však ľuďom len opätovne potvrdiť, že ide o hru v roku 2023.Takže ako ste povedali, ukázať skvelé hry, ukázať gameplay týchto hier a uviesť pevné dátumy som považoval za dôležité už na začiatku roka.“
O dôležitosti hier Starfield a Redfall
„Redfall a Starfield sú naozaj dôležité hry, ako každá first-party hra, ktorú vytvárame. Pokiaľ ide o rast Game Passu, ten je stabilný. A keďže pridávame nové hry a pokračovania hier, vidíme neustály rast. Niekedy je rast v hrách, ktoré sme očakávali, a potom sa občas objaví Vampire Survivors alebo teraz Hi-Fi Rush a vytvorí vlastné vzrušenie. Takže niekedy môžete predvídať hry, ktoré budú vyvolávať vzrušenie, a niekedy vás prekvapia. A to sa mi na našom odvetví páči - že skvelé hry môžu pochádzať z rôznych miest.“
„Pre nás sme samozrejme pred pár rokmi uzavreli akvizíciu spoločnosti ZeniMax, keď sme videli, že Bethesda, ZeniMax je materská spoločnosť, dodáva Hi-Fi Rush, dodáva Redfall, má aktualizáciu Elder Scrolls Online, dodáva Starfield... že tieto hry prídu tento rok. A my sme tento rok začali prvým uvedením na Xbox a PC, Game Pass. Som jednoducho veľmi povzbudený silou, ktorú Bethesda ukáže v našom portfóliu, a začíname to vidieť už v roku 2023, a to je vzrušujúce.“
O prepúšťaní v Xbox divízii
„Pre mňa ako človeka, ktorý je na Xboxe už strašne dlho, je vždy výzvou, keď s nami na tejto ceste nebude spolupracovník... člen tímu. Beriem si k srdcu dopad na jednotlivcov. Ako osoba, ktorá stojí na čele podniku, vnímam svoj záväzok a zodpovednosť za vytvorenie bezpečného miesta, kde môžu ľudia odvádzať svoju najlepšiu prácu. A je zrejmé, že pre určitých ľudí tam máme zníženia. To sa mi nepodarilo.“
„Môj záväzok je voči podniku, voči zákazníkom, voči tímom. Myslím si, že vedenie úspešného podniku je súčasťou vytvárania stabilného miesta pre členov nášho tímu. Dlhodobá vízia, ktorú máme na Xboxe, spočíva v budovaní nášho zážitku okolo hráča, v umožnení tvorcom vytvárať hry, ktoré sa môžu dostať k hráčom na akejkoľvek obrazovke, ktorú si chcú ísť zahrať, v poskytovaní rôznych spôsobov, ako si vybudovať svoju knižnicu, či už kúpou hier, predplatením hier, pohľadom na prístup, ako je xCloud a práca, ktorú robíme na PC. V túto víziu pevne verím. Práve teraz máme určité obchodné záležitosti, na ktorých musíme pracovať, a ich súčasťou je uistiť sa, že máme správne zdroje na správnych miestach, aby sme mohli robiť čo najlepšiu prácu."
O 343 Industries a Halo
„Začnem, pretože si myslím, že niekedy sa v diskusii o Halo a 343, ktoré bude pre Xbox vždy ikonické, trochu stráca práve uvedenie Halo Infinite pred niečo vyše rokom a kvalita prevedenia, ktorú tento tím do hry vložil. Podľa mňa bola fantastická. Samozrejme, hovoríme o nasledujúcom roku a myslím si, že sme ako tím urobili niekoľko chybných krokov, absolútne. Ale nechcem tým znehodnotiť fakt, že tím odviedol naozaj dobrú prácu a priniesol skvelú hru Halo. Myslím, že recenzenti sa k tomu vyjadrili. Určite sme videli hráčov, ktorí hrali minulý rok, a úspech, ktorý tá hra mala.“
„Zároveň vieme, že keď sme túto hru spustili, museli sme ľuďom dať určité záväzky týkajúce sa aktualizácií obsahu, ich načasovania a kvality, a v tomto smere sme sa netrafili do vlastnej latky. Verím tímu, ktorý tam je, Pierrovi a tímu vedenia, a plánu, ktorý majú. Je zrejmé, že [šéf štúdia 343 Pierre Hintze], ktorý je teraz šéfom štúdia, sa Halo venuje už dlho. Pracoval na [Halo: The Master Chief Collection, odviedol tam skvelú prácu. Tím má veľmi dobrý plán. To, čo teraz robíme, je, že sa chceme uistiť, že tím vedenia je nastavený tak, aby mohol flexibilne budovať plán, ktorý potrebuje ísť budovať. A Halo zostane kriticky dôležité pre to, čo Xbox robí, a 343 je kriticky dôležité pre úspech Halo."
O Activision Blizzard
„Vzhľadom na to, že pred rokom som o procese takejto akvizície nevedel nič. Vďaka tomu, že mám väčší prehľad, viac vedomostí o tom, čo znamená pracovať s rôznymi regulačnými radami, som si teraz istejší ako pred rokom, jednoducho na základe informácií, ktoré mám, a diskusií, ktoré sme viedli.“
„Keď sme to pred rokom oznámili, hovorili sme o 18-mesačnom časovom rámci. Teraz máme za sebou 12 mesiacov. Myslím si, že sa naďalej sústredíme na uzavretie obchodu. Myslím si, že spolu s tímami Activision-Blizzard-King môžeme na strane mobilných zariadení urobiť úžasné veci a spolupracovať s nimi na nových kreatívnych a nových spôsoboch poskytovania ich obsahu. A my sa veľa naučíme z práce, ktorú tieto tímy vykonávajú v oblasti mobilných zariadení, čo je priestor, v ktorom jednoducho nemáme ako Xbox veľa skúseností, ale zároveň je to najväčšia herná platforma na svete.“
„Takže moja dôvera zostáva vysoká. Aktívne spolupracujeme s regulačnými radami po celom svete, ktoré to musia schváliť, a to bola pre mňa skúsenosť, ktorá ma naučila. Veľa stráveného času, veľa cestovania, veľa rozhovorov, ale sú to rozhovory, v ktorých môžem hovoriť o našom odvetví a o práci, ktorú robíme, a prečo ju robíme. Myslím si, že čím viac sú regulačné orgány informované o tom, čo je to hra, ako tento biznis funguje, kto sú hráči a aké sú naše ambície ako tímu Xbox, je to pre samotné odvetvie len dobre.“
Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám!