RECENZIA: Psychonauts 2 - Vývojári konečne dostali možnosť priniesť ich víziu naplno

Pokiaľ vám nejakým zázrakom doteraz unikalo meno Tim Schafer, mali by ste spozornieť. Ide o legendu medzi tvorcami videohier nielen pre jeho dlhoročnú prácu pre spoločnosť LucasArts, kde robil na tituloch ako The Secret of Monkey Island, Day of the Tentackle alebo Grim Fandango. Práve po komerčnom neúspechu posledného titulu sa Tim s pár známymi rozhodli vytvoriť si vlastné štúdio Double Fine. To sa chcelo odkloniť od point & click adventúr, preto sa pustilo do akčnejšieho projektu s názvom Psychonauts. Do štúdia však Tim okrem svojej kreativity a zmyslu pre humor akoby preniesol aj prekliatie, pre ktoré sa ani novinka nedočkala vysokých predajov. Písal sa rok 2005, keď hra uzrela svetla sveta – od hráčov a kritikov zbierala vysoké hodnotenia, no komerčne úspešná nebola ani zďaleka. Po ohlásení pokračovania v roku 2015 štúdio požiadalo v crowdfundingovej kampani o tretinu peňazí potrebných na vývoj. A hoci sa v ďalších rokoch vývojári z Double Fine museli predierať finančnými neistotami, v roku 2019 boli odkúpení Microsoftom. Práve tento gigant im dal potrebný čas a hlavne balík peňazí na vývoj Psychonauts 2. Teraz je titul konečne tu a ja som si pre vás prichystal recenziu, ktorá odhalí, či vyššie spomínané faktory zaistili, aby vývojári mohli konečne naplno preniesť svoje vízie do hier.

RECENZIA: F1 2021 - Štart z pole position do novej generácie

Odkedy som sa prvýkrát dostal k racingovke Forza Horizon, máloktoré preteky ma dokázali zaujať alebo dlhšie udržať. Formula 1 je však výraznou výnimkou. Aktuálne sa v TV môžeme pozerať na veľmi zábavnú a po dlhej dobe kompetitívnu sezónu, v ktorej navyše nechýbajú prekvapenia. Môj záujem o F1 preto posledné roky opäť stúpal a veľmi tomu pomohla minuloročná F1 2020, ktorou vývojári z Codemasters dosiahli svoj strop. Na ďalší ročník som sa, pochopiteľne, veľmi tešil, no s príchodom 2021 sa niesli aj dva otázniky – prechod pod Electronic Arts a vydanie na novú generáciu konzol.

RECENZIA: Chivalry II - Čestnosť sa už dnes nenosí a rytierstvo je len prázdny termín

Od vydania Chivalry 2 už prešli tri týždne a ja musím konečne odložiť gamepad z ruky, hoci niečo vo mne mi hovorí, že ešte jedno kolo a už to ukončím. Presne tak, táto hra sa pre milovníkov multiplayeroviek môže stať veľmi návykovou. A ako iné tituly tohto typu, nenechá vás určite chladnými a vy budete rozmýšľať, do čoho doma udrieť, aby ste toho rozbili čo najmenej. Hoci prináša veľa podobných momentov, je v niečom iná a až strašidelne chaotická... ale to si už rozoberieme v recenzii.

RECENZIA: Mass Effect: Legendary Edition - S láskou, hnevom, ale aj nostalgiou

Trilógia Mass Effect patrí medzi moje najobľúbenejšie herné ságy, a to hry hrávam už nejaké to desaťročie. A hoci mi jednotka pri svojom vydaní (vtedy na PC) zo začiatku až tak nesadla najmä pre svoju kostrbatosť, tak veľmi rýchlo som pochopil, aké dobrodružstvo ma čaká a aký klenot sa mi tu ponúka. Dvojka bola pre mňa predčasným kvalitatívnym vyvrcholením trilógie a pri trojke platí známe „hra bola skvelá – až do posledných 20 minút“.

RECENZIA: The Medium - Všetko začína mŕtvym dievčaťom

Prvá exkluzivita na novú generáciu konzol od Microsoftu je tu. Za bežných podmienok by na tomto mieste herný svet očakával Halo, Forzu alebo Gears of War. Lenže aktuálne nie sú bežné podmienky v ničom. Vydať The Medium ako prvý veľký titul je teda nutný krok, keďže na novej generácii konzol toho veľa na hranie aktuálne nemáme a ani v blízkej dobe mať nebudeme. Navyše, horory sú až na pár výnimiek záležitosťou nezávislej scény, takže na papieri a z trailerov vyzerá The Medium ako niečo naozaj originálne a zaujímavé. Škoda, že len na papieri.

RECENZIA: YesterMorrow - Slovenské svetlo medzi 2D platformovkami

Počuli ste už o slovenskej hre YesterMorrow? Pretože ak nie, rád vám ju opíšem. Na začiatok len v krátkosti spomeniem, že ide o najnovší počin z dielne bratislavského štúdia Bitmap Galaxy, ktoré v minulosti pracovalo na mobilných hrách. Na ich hre YesterMorrow vidieť, že chalani mali chuť posunúť svoje hranice ďalej a nestratiť pritom svoju tvár. Nechcem tým naznačiť, že by hra YesterMorrow bola akýmsi hybridom medzi mobilnou a konzolovou hrou, skôr som mal na mysli fakt, že svoj rukopis zanechali vo viacerých aspektoch hry. Či už je reč o pixelovom art štýle, ktorý sa medzi ostatnými hrami tohto rázu určite nestratí, alebo sa zamyslíme nad zaujímavým prekladom celej hry, zakaždým je výsledkom unikátny obraz toho, že hráme hru spod krídel slovenského štúdia.

RECENZIA: Football Manager 2021 Xbox Edition - Návrat futbalového kráľa na konzoly

Športové hry majú svoj domov predovšetkým na konzolách a hoci mnohé z nich vychádzajú aj na PC, často sa tieto verzie ocitnú na druhej koľaji, viď fakt, že NBA 2K21 ani FIFA 21 nedostali next-gen vylepšenia aj na stolných počítačoch. Existuje jedna výnimka. Séria, ktorej domovom bolo dlhé roky PC - Football Manager. To sa však ročníkom 2021 mení a my sme sa pozreli na zúbky Xbox verzii tohto (minimálne v Spojenom kráľovstve) neskutočne populárneho titulu.